• newsatmy

Ahmad Iqbal, anak jati Kelantan terpilih sebagai peserta ke-12 Big Stage 2022

7 Februari 2022

AKHIRNYA, teka-teki mengenai peserta ke-12 Big Stage 2022 terjawab apabila usahawan muda, Ahmad Iqbal Zulkefli diumumkan akan bersaing dengan peserta-peserta program realiti televisyen itu.


Iqbal menyanyikan lagu Bila Bulan Berbicara nyanyian asal Broery Marantika.


Berasal dari Pasir Mas, Kelantan, Ahmad Iqbal berjaya membuktikan kemampuan dirinya dalam bidang muzik apabila pernah memperolehi 2.1 juta tontonan di platform YouTube menerusi single berjudul Hujan.


Jumlah tontonan video pemuda berusia 28 tahun itu sekali gus melayakkannya untuk menyertai Big Stage yang menggariskan beberapa syarat, antaranya memerlukan setiap peserta mempunyai sekurang-kurangnya 500,000 tontonan di mana-mana platform media sosial.


Selain Ahmad Iqbal, Big Stage 2022 turut menampilkan 11 peserta hebat antaranya Aisyah Retno, Lia Aziz, Tegar, Ajoi Zainal dan Tuah Adzmi, masing-masing akan merebut gelaran juara untuk edisi kali ini.


Juara ‘Big Stage 2022’ akan membawa pulang hadiah wang tunai bernilai RM100,000 beserta trofi sumbangan Astro.


Pemenang tempat kedua dan ketiga masing-masing akan memenangi RM50,000 dan RM25,000 beserta trofi.


Program yang dikendalikan oleh Alif Satar dan Sherry Al-Hadad itu akan bersiaran secara langsung selama lapan minggu setiap Ahad, 9 malam bermula malam ini, 6 Februari.