top of page
  • newsatmy

Air Asia ride berkembang ke Johor Bahru, Ipoh, Seremban and Melaka

20 Disember 2021

KUALA LUMPUR: Dengan pelancaran baru-baru ini di Pulau Pinang, airasia ride mengumumkan pengembangannya ke empat bandar utama, iaitu Johor Bahru, Ipoh, Seremban dan Melaka, bertujuan untuk menyediakan kemudahan dan tambang yang lebih kompetitif untuk penduduk di sana serta peluang pendapatan yang lebih baik untuk pemandu tempatan.


Ketua Pegawai Eksekutif airasia ride Lim Chiew Shan berkata pembesaran serentak ke Johor Bahru, Ipoh, Seremban dan Melaka merupakan satu pencapaian yang luar biasa, setelah berjaya mewarnai merah bandar di Lembah Klang, Langkawi dan baru-baru ini di Pulau Pinang.


"Dengan pengembangan itu, pelanggan bukan sahaja dapat menikmati tawaran perjalanan dan gaya hidup terbaik tetapi juga menempah perjalanan mereka dengan tambang lebih rendah sekitar 10 peratus-15 peratus kurang daripada pasaran melalui satu platform yang mudah di Apl Super airasia," katanya dalam satu kenyataan baru-baru ini.


Sebagai kelebihan tambahan, pemandu perjalanan airasia juga boleh memanfaatkan jenama syarikat penerbangan untuk menjamin lebih ramai pelanggan yang pergi dan balik dari lapangan terbang.


Tetamu yang menaiki AirAsia akan mempunyai pilihan untuk menempah pemindahan lapangan terbang mereka apabila membeli penerbangan mereka, membolehkan pemandu mendapatkan lebih ramai penumpang lebih awal dan merancang perjalanan mereka dengan lebih produktif.


Mereka juga akan mempunyai maklumat masa nyata tentang ketibaan penumpang, membolehkan pemandu mempunyai pengurusan masa yang lebih baik dengan mengurangkan masa menunggu dan membuat lebih banyak perjalanan serta memperoleh lebih banyak pendapatan.


Penumpang boleh menempah tunggangan atas permintaan atau bahkan membuat tempahan awal perjalanan mereka lebih awal menggunakan wifi airasia berkelajuan tinggi dalam penerbangan AirAsia dalam beberapa langkah mudah sebelum mereka mendarat.


“Paling penting, kami berbangga untuk terus berkhidmat kepada masyarakat setempat dan menyediakan lebih banyak peluang pekerjaan di bandar-bandar ini.


"Selaras dengan strategi 'pemandu ke hadapan' kami yang ditambah dengan kadar komisen terendah kami dalam industri, pemandu tunggangan airasia membawa pulang 85 peratus daripada tambang yang mereka perolehi," kata Lim.


Beliau berkata pemandu juga mempunyai lebih banyak kebebasan untuk memilih kekerapan dan jumlah tempahan pilihan mereka tanpa perlu risau akan dikenakan denda, membolehkan mereka memberi tumpuan kepada prestasi mereka di jalan raya sambil memberikan kualiti terbaik dan perkhidmatan paling selamat untuk setiap pelanggan.


"Kami melancarkan kempen penerbangan percuma untuk terus memotivasikan pemandu kami daripada lebih banyak lagi insentif dan peluang untuk menggalakkan semua orang menyertai kami dalam perjalanan ini," katanya.

bottom of page