top of page
  • Writer's pictureArissa Azman

Daripada DAP kepada PBM, wakil Malim Nawar yakin akan sokongan

10 Februari 2022

IPOH: ADUN Malim Nawar Leong Cheok Keng yang baru menyertai Parti Bangsa Malaysia (PBM) yakin rakyat di kawasannya akan terus menyokongnya.


Leong, dalam satu kenyataan, berkata walaupun meninggalkan DAP untuk menyertai parti baharu, beliau yakin pengundinya akan memilih calon yang menjaga keperluan mereka dan bukan hanya memberikan retorik semata-mata.


“Saya sangat rapat dengan pengundi saya dan mempunyai pasukan perkhidmatan yang kuat yang memenuhi semua keperluan mereka (konstituen).


“Maklum balas yang saya terima ialah mereka percaya saya seorang yang menunaikan janji, berdasarkan rekod prestasi saya,” katanya.


Keahlian Leong dalam DAP telah ditamatkan awal tahun lalu, selepas itu beliau kekal bebas dan kemudiannya menyertai PBM.


Bagaimanapun, Leong yang juga ahli majlis tertinggi PBM berkata beliau menjangkakan terdapat penyokong tegar bekas partinya yang masih tidak dapat menerima keputusannya menyertai PBM.


“Saya memutuskan untuk menyertai PBM kerana ia adalah parti berbilang kaum, bukan hanya dalam nama seperti beberapa yang lain, tetapi secara substansi.


“Kedua-dua barisan kepimpinan dan keanggotaan PBM mencerminkan demografi negara kita.


"Oleh itu, ia boleh memperjuangkan hak bukan hanya satu kumpulan etnik, tetapi hak semua rakyat Malaysia," katanya sambil menambah bahawa tidak ada parti berbilang kaum dalam gabungan kerajaan dan PBM boleh mengisi kekosongan itu.


Leong menambah bahawa PBM juga memberi tumpuan kepada pemerkasaan wanita dan belia, dan beliau percaya parti itu dapat mempertahankan hak semua rakyat Malaysia dengan berkesan.


“Berada dalam Majlis Tertinggi, saya boleh bersuara dari segi dasar kerajaan yang kita berhasrat untuk merangka untuk kesejahteraan umum negara.


"Dasar-dasar ini, jika dilaksanakan oleh kerajaan, sama ada di peringkat persekutuan atau negeri, akan sentiasa memberi manfaat kepada pengundi saya," katanya.

bottom of page