top of page
  • Writer's pictureArissa Azman

Dr Lee Boon Chye lantik Pengerusi sementara PKR Perak

13 Februari 2022

IPOH: Ahli Parlimen Gopeng Dr Lee Boon Chye dilantik sebagai pengerusi sementara PKR Perak bagi menggantikan Farhash Wafa Salvador Rizal Mubarak, yang melepaskan jawatan itu hari ini.


PKR Perak, dalam satu kenyataan hari ini, berkata pelantikan itu yang dijangka berlangsung sehingga April tahun ini, dibuat pada mesyuarat Majlis PKR negeri yang turut dihadiri Presiden PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim.


“PKR Perak merakamkan ucapan terima kasih yang tidak terhingga kepada Farhash Wafa Salvador atas jasa dan jasa cemerlang beliau dalam memimpin negeri (PKR) sejak 2018.


“Kepulangan Farhash Wafa Salvador ke Selangor, walaupun diterima dengan berat hati oleh semua pimpinan dan ahli PKR Perak, perlu dihormati semua pihak,” kata kenyataan itu.


Semalam, laporan berita memetik timbalan pengerusi PKR Perak Datuk MA Tinagaran sebagai berkata kepimpinan parti negeri menghormati keputusan Farhash Wafa Salvador meletakkan jawatan sebagai pengerusi untuk bertanding jawatan ketua bahagian PKR Gombak pada pemilihan parti yang dijadualkan April ini.


Farhash Wafa Salvador, ketika dihubungi Bernama hari ini, berkata beliau memutuskan untuk bertanding di bahagian Gombak kerana berjaya menyelesaikan misinya di Perak selepas pemilihan parti 2018.


Menurutnya, beliau merupakan ahli bahagian Petaling Jaya di Selangor dan sekadar berhijrah ke Perak pada 2018 bagi memperkasakan jentera parti dan akar umbi.

bottom of page