top of page
  • newsatmy

FAM panggil lima lagi pemain untuk kem Bawah 23 tahun

2 Januari 2022

KUALA LUMPUR: Lima lagi pemain telah dipanggil menyertai kem latihan skuad Bawah 23 Tahun negara menjelang Kejohanan AFF Bawah 23 Tahun di Phnom Penh, Kemboja dari 14-26 Feb.


FA Malaysia (FAM), di Facebook hari ini, berkata tiga daripada mereka adalah daripada senarai simpanan iaitu Firdaus Kaironnisam dan Najmuddin Akmal Kamal Akmal dari Johor Darul Ta'zim III (JDT), serta K. Thivandaran dari Pulau Pinang.


Dua lagi ialah A. Selvan dan N. Javabilaarivin dari Negri Sembilan.


Ketika Firdaus, Najmudin dan Thivandaran berlatih bersama skuad itu sejak 27 dan 28 Jan, Selvan dan Javabilaarivin hanya melaporkan diri untuk bertugas hari ini.


Skuad Bawah 23 tahun negara akan berlepas ke Phnom Penh pada 12 Feb dan akan memulakan kempen Kumpulan B menentang Myanmar di Stadium Prince tiga hari kemudian.


Pasukan negara kemudiannya akan menentang Laos di tempat yang sama pada 18 Feb sebelum melengkapkan perlawanan kumpulan menentang Indonesia di Stadium Nasional Morodok Techo pada 21 Feb.


Tiga pemenang kumpulan dan pasukan di tempat kedua terbaik akan mara ke separuh akhir pada 24 Feb manakala perlawanan akhir dijadualkan pada 26 Feb.

bottom of page