• newsatmy

GV8: Tiada penyingkiran, 13 bintang tunjuk sengat masing-masing dalam minggu pertama

22 NOVEMBER 2021

KUALA LUMPUR: Pembukaan pentas Gegar Vaganza musim kelapan (GV8) berlangsung dengan rancak apabila tiada penyingkiran dilakukan pada malam Ahad.


Ia selepas menyaksikan kesemua peserta yang terdiri dari peserta dalam negara, dan juga Singapura serta Indonesia menerima lagu yang bakal dibawakan oleh mereka untuk minggu kedua.


Bukan sahaja trending di Twitter, malah persembahan GV8 yang telah sekian lama dinanti-nantikan oleh para peminat hiburan itu mendapat sambutan luar biasa.


Minggu pertama GV8 berlangsung dengan meriah dan mengikut prosedur operasi standard (SOP) dengan para bintang yang menjadi pertaruhan membawa lagu masing-masing di atas pentas dari Pusat Konvensten Antarbangsa Putrajaya (PICC).


Seramai 13 bintang utama dipertandingkan dalam edisi kali ini, yang mana ia terdiri daripada enam penyanyi solo lelaki, lima penyanyi solo wanita dan dua penyertaan secara duo atau berkumpulan.


Enam bintang solo lelaki yang dilihat menjadi saingan sengit untuk musim ini ialah Aweera, Azan Scan, Datuk Fazley Yaakob, Shidee, Bandi Amuk dan Aliff Aziz yang mewakili Singapura.


Sementara itu, senarai penyanyi solo wanita yang berentap dalam GV8 pula adalah Adibah Noor, Ani Maiyuni, Suki, Nikki, dan Upiak Isil dari Indonesia.


Ia turut menampilkan peserta duo Saiful Apek dan Yassin, dan juga kumpulan Nico.


Konsert mingguan GV8 bersiaran secara langsung pada jam 9 malam Ahad untuk selama 10 minggu.