top of page
  • admin

“Minta dia (Ahmad Zahid) tunjuk surat RoS itu"-Ismail Sabri

5 Mac

Presiden UMNO, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi diminta mendedahkan surat Jabatan Pendaftaran Pertubuhan (RoS) yang didakwa menerima resolusi parti supaya jawatan presiden dan timbalan presiden tidak dipertandingkan.


Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata ia perlu didedahkan susulan wujud perbezaan fakta yang tersebar

“Minta dia (Ahmad Zahid) tunjuk surat RoS itu, elok juga kalau boleh tunjukkan (surat) sebab ada dua laporan media berbeza.

“Satu kata RoS tolak tapi tak sampai satu hari kata dah luluskan pula. Semua orang keliru. Saya pun baca laporan media juga,” katanya lapor BH, hari ini.


Malam tadi, Zahid yang juga Timbalan Perdana Menteri memaklumkan UMNO menerima surat daripada Kementerian Dalam Negeri (KDN) yang mengesahkan RoS menerima resolusi parti itu iaitu tiada pertandingan bagi jawatan Presiden dan Timbalan Presiden UMNO.


Katanya RoS meluluskan usul Perhimpunan Agung UMNO (PAU) 2022 supaya dua jawatan tertinggi itu tidak dipertandingkan pada pemilihan tahun ini.


Bagaimanapun, sebuah portal berita melaporkan RoS yang selesai menjalankan siasatan berhubung aduan diterima daripada dua ahli UMNO memutuskan usul tambahan terbabit tidak sah.


Portal berita terbabit bagaimanapun tidak memetik mana-mana individu atau sumber.

Pada 20 Januari lalu dua ahli UMNO membuat aduan kepada RoS supaya semakan dibuat terhadap usul tambahan yang diluluskan pada PAU 2022 itu.

bottom of page