top of page
  • newsatmy

Pemimpin baharu diperlukan segera untuk memulihkan STAM

29 Disember 2021

Mesyuarat agung tahunan Persatuan Sepak Takraw Malaysia (STAM) merangkap pemilihan perlu diadakan seawal mungkin kerana kepimpinan baharu adalah penting untuk mempercepatkan rombakan badan kebangsaan dan menyelesaikan isu.


Ini dinyatakan oleh Presiden Gabungan Sepak Takraw Kelantan, Zuraidin Abdullah, semalam.


Semasa STAM mengadakan mesyuarat majlis tertinggi mereka hari ini, Zuraidin berkata Kelantan akan mencadangkan AGM itu diadakan pada 15 Jan,


"Ia (AGM) sudah terlalu lama, dan terdapat beberapa isu yang tidak dapat diselesaikan," kata Zuraidin.


Pemangku Presiden STAM Datuk Akramuddin Abdul Aziz berkata AGM itu akan diadakan sebelum Jun tahun depan.


Malaysia bukan gabungan Persekutuan Sepak Takraw Asia (Astaf) selepas STAM dipecat daripada badan Asia itu awal tahun ini berikutan perselisihan dengan bekas presiden mereka Datuk Seri Ahmad Ismail.


STAM juga akan membincangkan nasib Liga Sepak Takraw (STL), yang ditangguhkan untuk diadakan antara Januari dan Mac, pada mesyuarat majlis tertinggi mereka hari ini.


Astaf, pada Ahad, memberi amaran kepada 31 pengadil Malaysia, yang bertauliah dengan badan Asia itu, bahawa tindakan tatatertib akan diambil terhadap mereka jika mereka menyertai STL.


Astaf juga "menasihatkan" Malaysia supaya tidak meneruskan pertandingan itu bulan depan.


Pejabat Pesuruhjaya Sukan bagaimanapun menjelaskan bahawa STAM mempunyai hak untuk menganjurkan pertandingan domestik dan boleh menggunakan pengadil yang tidak dilesenkan oleh Astaf.

bottom of page