top of page
  • Writer's pictureArissa Azman

Pengumuman setiap hari Rabu mengenai senarai sekolah yang dibenarkan dibuka semula

9 Januari 2022

KOTA BHARU: Senarai sekolah yang dibenarkan dibuka semula bagi penggal ketiga 2021/2022 susulan banjir baru-baru ini, akan diumumkan setiap hari Rabu.


Menteri Pendidikan Kanan Datuk Dr Radzi Jidin berkata langkah sama juga akan dilakukan untuk sekolah yang dijadikan pusat pemindahan sementara di seluruh negara.


“Kami akan mengeluarkan senarai sekolah yang akan dibuka semula sesi ini setiap hari Rabu supaya ibu bapa dan pelajar akan tahu jika sekolah dibuka semula untuk minggu akan datang.


“Tetapi apa yang penting kita bersedia untuk membuka semula semua sekolah di negara ini dan membolehkan pelajar menyambung pelajaran.


“Buku teks itu sudah pun diedarkan di sekolah-sekolah yang dilanda banjir baru-baru ini,” tambahnya.


Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas melawat hari pertama pelajar penggal ketiga sesi persekolahan di SMK Sultan Ismail di sini hari ini.


Beliau berkata tidak ada keperluan untuk pelajar memakai pakaian seragam ke sekolah dan mereka boleh memilih untuk memakai pakaian mereka sendiri.


“Kementerian memahami perkara ini dan juga jika ibu bapa tidak mahu menghantar anak mereka ke sekolah.


“Yang penting sesi persekolahan berjalan lancar dan semua pelajar terus mematuhi SOP,” tambahnya.


Beliau turut menggesa ibu bapa supaya terus mengikut prosedur yang ditetapkan kementerian bagi mengekang penularan wabak Covid-19.

bottom of page