top of page
  • Writer's pictureArissa Azman

PRN Johor: Hasni gesa pengundi untuk menggunakan hak mereka

27 Februari 2022

JOHOR BARU: Sebelum memuktamadkan senarai calonnya bagi pilihan raya negeri Johor akan datang, Barisan Nasional (BN) terlebih dahulu mengemukakan rancangan yang ingin dibentangkan kepada rakyat untuk lima tahun akan datang.


Pengerusi BN Johor Datuk Hasni Mohammad berkata adalah penting bagi parti itu mempunyai objektif yang jelas untuk negeri itu.


“Barulah kami memutuskan senarai calon kami kerana kami ingin memastikan mereka dapat merealisasikan objektif ini,” kata Hasni.


Bercakap dalam temu bual program Soal Rakyat TV3 petang tadi, beliau berkata BN penuh dengan bakat yang boleh didedahkan sehingga menyukarkan parti itu membuat keputusan mengenai calon memandangkan kebanyakannya sesuai.


Ketika ditanya apa nasihatnya untuk calon-calon itu, Hasni berkata mereka tidak seharusnya terlalu yakin kerana keputusan pilihan raya negeri Melaka.


“Kejayaan BN di Melaka tidak akan menjamin kejayaan yang sama di Johor. Calon-calon jangan leka.


"Mereka perlu menghayati objektif dan langkah parti yang dipersembahkan kepada rakyat. Mereka semua mempunyai sifat untuk mendekati rakyat dan menjadi pemimpin rakyat," kata Hasni sambil menambah bahawa terdapat keperluan untuk kepimpinan yang boleh merealisasikan Johor. potensi.


Menteri besar sementara itu juga menggesa pengundi untuk keluar mengundi pada 12 Mac kerana ini bukan 'pilihan raya biasa'.


“Ini bukan pilihanraya biasa-biasa.


"Ini penting bagi Johor untuk lima tahun akan datang. Jika kita gagal memilih kerajaan yang stabil, saya rasa mustahil untuk Johor kembali ke zaman kegemilangannya dahulu," kata Hasni.

bottom of page