top of page
  • Writer's pictureNihaba

PRN Melaka:Jawatankuasa Kerja PAS akan tentukan penggunaan lambang

31 Oktober

MELAKA – Majlis Syura Ulama yang bersidang hari ini menyerahkan kepada Jawatankuasa Kerja PAS Pusat untuk memutuskan penggunaan lambang parti bagi menghadapi Pilihan Raya Negeri (PRN) Melaka, 20 Nov ini.


Setiausaha Majlis Syura Ulama Datuk Dr Mohd Khairuddin Aman Razali dalam kenyataan malam ini memaklumkan ketetapan itu dibuat bagi membolehkan jawatankuasa berkenaan membuat keputusan berdasarkan strategi kebolehmenangan, selaras dengan Fasal 84, Perlembagaan PAS.


Selain itu, beliau berkata majlis juga turut meluluskan kelayakan calon bagi PRN Melaka untuk tindakan selanjutnya oleh Jawatankuasa Kerja PAS Pusat selaras dengan Fasal 26 (9)(f) perlembagaan parti.


Dalam perkembangan lain, Majlis Syura Ulama turut sebulat suara memilih dan memperbaharui pelantikan Datuk Hashim Jasin sebagai Mursyidul Am PAS untuk tempoh lima tahun berkuatkuasa hari ini selaras dengan peruntukan Fasal 8(6) perlembagaan parti.

Majlis Syura Ulama juga menetapkan perwakilan Dewan Ulama PAS Pusat ke Muktamar Tahunan PAS Kali ke-67 yang akan berlangsung pada 6 dan 7 Nov ini di Kuala Terengganu adalah berstatus pemerhati. – BERNAMA

bottom of page