top of page
  • Writer's pictureArissa Azman

Rebat, diskaun dan pemeriksaan percuma untuk kenderaan Perodua yang terjejas akibat banjir

20 Disember 2021

KUALA LUMPUR: Perodua menawarkan rebat perkhidmatan tunda, diskaun ke atas alat ganti terpilih dan pemeriksaan percuma kepada semua pemilik kenderaan Perodua yang terjejas akibat banjir.


Pelanggan Perodua boleh menuntut perkhidmatan tunda sehingga maksimum RM100 di cawangan perkhidmatan Perodua terdekat tertakluk kepada terma dan syarat, kata syarikat itu dalam satu kenyataan.


"Selain itu, Perodua juga menawarkan potongan 20 peratus ke atas alat ganti terpilih kepada pemilik Perodua yang kenderaan mereka rosak akibat banjir," katanya.


Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif Perodua Datuk Zainal Abidin Ahmad berkata perkhidmatan nilai tambah ini disediakan untuk membantu meringankan sedikit beban yang terpaksa ditanggung pelanggan semasa bencana ini.


"Walaupun beberapa pusat servis kami turut terjejas akibat banjir, pelanggan kami digalakkan untuk merujuk mana-mana cawangan perkhidmatan kami di seluruh Malaysia untuk mendapatkan bantuan. Kami sedang melakukan yang terbaik untuk menyambung semula operasi kami (di kawasan terjejas) secepat mungkin. mungkin.


"Alat ganti tulen kami disertakan dengan waranti pengeluar dan kami meminta pelanggan kami untuk tidak menggunakan sebarang alat ganti tiruan kerana ini boleh menjejaskan prestasi kenderaan mereka," tambahnya.


Bahagian tersebut termasuk semua barangan elektronik, gasket baik pulih enjin, tempat duduk kenderaan, kemasan pintu dan permaidani.


Pelanggan yang kenderaan mereka rosak akibat banjir boleh menghubungi talian perkhidmatan pelanggan bebas tol Perodua di 1-800-88-5555 untuk bantuan menunda (tertakluk pada terma dan syarat).

bottom of page