top of page
  • newsatmy

Aiman ​​mengekalkan gelaran percubaan seri

30 Disember 2021

PASUKAN Sapura Cycling memulakan kempen kejohanan berbasikal jalan raya kebangsaan mereka dengan permulaan yang positif selepas berjaya mempertahankan kejuaraan ujian masa individu elit lelaki di Melaka semalam.


Nur Aiman ​​Rosli dari Sapura menamatkan perlumbaan sejauh 45.3 kilometer di Bukit Katil dalam masa satu jam 17.742 saat untuk memenangi kejuaraan buat tahun kedua berturut-turut.


Rakan sepasukan Shaiful Adlan Shukri di tempat kedua, 18.55s di belakang, manakala Terengganu Cycling Team (TSG) Nur Aiman ​​Zariff di tempat ketiga (+1:05.212s).


Aiman ​​Rosli, yang beraksi di Jelajah Thailand awal bulan ini, berbesar hati untuk mempertahankan gelarannya.


“Kali ini lebih sukar kerana saya terpaksa menjalani kuarantin (selepas pulang dari Thailand), jadi ia menjejaskan persiapan saya,” kata Aiman ​​Rosli semalam.


“Saya bersyukur dapat menang sekali lagi. Namun, saya agak kecewa kerana saya mahu pergi lebih pantas berbanding tahun lalu.


"Saya tidak dapat mencapainya kerana angin kencang di sini."


Siti Nur Adibah Akma dari Johor A memenangi ujian masa individu elit wanita, yang menggunakan laluan lebih pendek sejauh 30.2km, dalam masa 46:41:964s.


Nur Aisyah Zubir dari Terengganu A berada di tempat kedua rapat (+0.074s), manakala Nurqadrina Emylia Norzali (Selangor A) mendapat tempat ketiga (+2:50.785s).


Perlumbaan jalan raya elit lelaki (180.6km), yang dijangka menjadi satu lagi pertempuran antara senjata besar TSG dan Sapura, akan diadakan hari ini.


Sapura memenangi perlumbaan jalan raya menerusi Akmal Hakim Zakaria tahun lalu.

bottom of page