top of page
  • Writer's pictureArissa Azman

Eriksen kembali ke Inter buat pertama kali sejak alami serangan jantung

5 Ogos 2021

CHRISTIAN ERIKSEN telah kembali ke tempat latihan Inter untuk pertama kalinya sejak serangan jantungnya dalam saingan Euro 2020 ketika perlawanan pembukaan Denmark menentang Finland.


Dalam situasi yang membimbangkan Jun lalu, Eriksen diberi CPR setelah rebah di lapangan, sementara rakan sepasukannya yang membentuk sebagai pelindung di sekelilingnya, sebelum kemudian menjalani pembedahan jantung yang berjaya.


Pemain berusia 29 tahun itu telah dimasukkan perentak jantung sebelum pulang ke Denmark untuk proses pemulihan, di mana dia telah menjalani banyak ujian perubatan untuk mengetahui mengapa serangan jantung itu berlaku.


Bekas pemain tengah Tottenham itu mengunjungi tempat latihan Inter semalam dan pemenang Scudetto 2020-21 mengatakan bahawa dia berada dalam 'keadaan fizikal yang terbaik'.


Satu kenyataan yang dikeluarkan di laman web rasmi kelab mengatakan: "Eriksen, yang bertemu pengurus, jurulatih, rakan sepasukan dan semua kakitangan yang hadir, baik dan berada dalam keadaan mental dan fizikal yang sangat baik.


"Eriksen akan mengikuti program pemulihan yang diusulkan oleh doktor Denmark di Copenhagen, yang akan menyelaraskan semua tindak lanjut klinikal dan akan selalu memberi maklumat kepada staf perubatan Inter Milan."



--AWANI



bottom of page