top of page
Writer's pictureArissa Azman

JKM perjelas dakwaan Rina Harun 'hanya bergambar'

27 Disember 2021

KUALA LUMPUR: Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) malam tadi menjelaskan isu tular membabitkan Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat Datuk Seri Rina Mohd Harun.


JKM, dalam satu kenyataan, berkata Rina bukan sahaja terlibat dalam pembersihan lantai di pusat pemindahan Sekolah Kebangsaan Salak Tinggi tetapi dia juga mengotorkan tangan ketika membersihkan dan mengatur logistik lain di sekolah itu.


“JKM selaku jabatan yang menguruskan operasi telah meminta bantuan Datuk Seri Rina untuk membersihkan kotoran burung yang sukar dihilangkan sebelum ini.


“Memandangkan mesin jet air sudah ada, Datuk Seri Rina menerima permintaan itu dan melakukan kerja dengan hati terbuka,” kata kenyataan itu.


JKM berkata, Rina bersama sukarelawan Keluarga Malaysia juga telah membersihkan dan menyusun semula meja dan kerusi di dalam bilik darjah sebagai persediaan menghadapi sesi persekolahan akan datang.


Menurut JKM, Rina turut membantu mengemas khemah yang digunakan mangsa banjir untuk kegunaan masa depan.


"JKM merasakan adalah tidak adil untuk netizen membuat tuduhan dan memperlekehkan usaha serta penglibatan Datuk Seri Rina dalam operasi pembersihan ini," katanya.


Jabatan itu juga menggalakkan lebih ramai orang mengambil bahagian dalam operasi pasca banjir sebagai sebahagian daripada sukarelawan Keluarga Malaysia daripada mencipta dan menyebarkan provokasi yang tidak berguna.

Comments


bottom of page