top of page
  • Writer's pictureArissa Azman

Kogi terkejut dengan peletakan jawatan Tan Cheng Hoe

5 Januari 2022

Pendatang baharu pasukan kebangsaan M. Kogileswaran Raj mengakui terkejut dengan perletakan jawatan jurulatih Tan Cheng Hoe.


Kogi adalah salah seorang pemain yang memberi impak dalam Piala AFF di Singapura baru-baru ini, menjaringkan dua gol dalam empat penampilan di Singapura.


Pemain Petaling Jaya City berusia 23 tahun itu berkata, dia bersyukur dengan peluang yang diberikan Cheng Hoe untuk menyarung jersi negara.


“Semua orang mengenali jurulatih Tan sebagai salah seorang jurulatih terbaik di rantau ini tetapi dia juga antara orang paling baik yang saya kenali.


“Di dalam dan di luar padang dia seorang yang baik hati dan sentiasa menghormati pemain.


“Sedih melihat dia meletakkan jawatan... dia memberi saya peluang bermain untuk pasukan kebangsaan selepas kali terakhir saya bermain untuk Malaysia pada 2018.


“Saya harap saya boleh berbuat lebih baik untuk membalas kepercayaannya kepada saya.


“Kami cuba memenangi semua perlawanan kami tetapi malangnya pasukan lain lebih baik, tetapi ini adalah perkara biasa dalam bola sepak.


“Jurulatih tahu apa yang terbaik untuknya dan kami perlu menghormati keputusannya untuk meletak jawatan.


"Bagaimanapun, saya harap dia tidak mengambil masa terlalu lama untuk kembali ke bola sepak Malaysia."


Sementara itu, pemain pertahanan Dion Cools merasakan bahawa pemain negara harus memikul beberapa kesalahan di atas kegagalan Piala AFF Malaysia.


Pemain Midtjylland itu merasakan Cheng Hoe mempunyai rancangan yang baik tetapi perkara tidak menjadi untuk pasukan kebangsaan.


“Ia berita yang menyedihkan, saya rasa sebagai pemain kita perlu menyalahkan diri sendiri, termasuk diri sendiri.


"Ini adalah sebahagian daripada bola sepak tetapi ia bukan perkara yang baik untuk dibincangkan," kata Cools.


“Sudah tentu, saya kecewa dengan diri sendiri kerana saya tiba dengan harapan besar untuk membantu pasukan mara ke peringkat seterusnya... Saya tidak pernah menyalahkan jurulatih kerana, pada penghujung hari, pemainlah yang padang."

bottom of page