top of page
  • newsatmy

Laporan tiada kontrak baharu untuk tiga jurulatih tidak benar - BAM

25 Januari 2022

Persatuan Badminton Malaysia (BAM) menafikan laporan kononnya kontrak tiga jurulatih kebangsaan tidak akan diperbaharui.


Dilaporkan bahawa tiga jurulatih yang terancam dipecat ialah jurulatih perseorangan lelaki Tey Seu Bock, ketua jurulatih perseorangan wanita Indra Wijaya dan ketua jurulatih beregu campuran Paulus Firman.


Ini berlaku selepas bekas ketua jurulatih beregu wanita Chan Chong Ming telah meletak jawatan tahun lalu untuk mencari padang yang lebih hijau di tempat lain.


Dalam satu kenyataan, BAM dengan tegas menafikan sebarang laporan mengenai keputusan tersebut.


“Penilaian menyeluruh terhadap kakitangan kejurulatihan dan pemain masih diteruskan, selaras dengan struktur kejurulatihan yang diperkemas dan dirombak,” kata kenyataan itu.


Bagaimanapun, di sebalik kenyataan BAM, dilaporkan oleh China Press bahawa Indra yang berusia 47 tahun telah pun mengemukakan peletakan jawatannya.


Setiausaha Agung BAM Datuk Kenny Goh bagaimanapun menegaskan mereka tidak menerima sebarang surat peletakan jawatan daripada mana-mana jurulatih.


“Berita bahawa Indra telah meletakkan jawatan adalah tidak benar kerana saya tidak menerima apa-apa,” kata Kenny ketika dihubungi.


BAM telah membawa masuk beregu legenda Indonesia Rexy Mainaky tahun lepas untuk berkhidmat sebagai pengarah kejurulatihan lain selain Wong Choong Hann.


Kedua-dua Choong Hann dan Rexy diberitahu untuk menyemak prestasi kedua-dua pemain dan jurulatih dan hanya dijangka membentangkan laporan mereka pada akhir bulan ini.


Jurulatih lain dalam persediaan negara ialah Hendrawan, K. Yogendran (perseorangan lelaki), Loh Wei Sheng (perseorangan wanita), Flandy Limpele, Tan Bin Shen (beregu lelaki), Hoon Thien How (beregu wanita) dan Teo Kok Siang (campuran). beregu).

bottom of page