top of page
  • Writer's pictureArissa Azman

Lima atlet para terima anugerah khas sempena Hari OKU Sedunia

4 Disember 2021

KUALA LUMPUR: Seramai lima atlet para menerima Anugerah Khas Paralimpik yang diperkenalkan buat julung kali sempena sambutan Hari Orang Kurang Upaya Sedunia Peringkat Kebangsaan 2021.

Kesemua atlet para berkenaan menerima pengiktirafan itu atas pencapaian mereka yang berjaya meraih pingat pada Sukan Paralimpik Tokyo 2020, baru-baru ini.


Anugerah itu diterima oleh tiga atlet para iaitu Bonnie Bunyau Gustin (powerlifting), Cheah Liek Hou (badminton) dan Abdul Latif Romly (lompat jauh), yang telah memenangi pingat emas bagi acara sukan masing-masing pada temasya itu.


Anugerah Khas Paralimpik turut diberikan kepada dua atlet para yang merangkul pingat perak pada Paralimpik Tokyo iaitu Jong Yee Khie (powerlifting) dan Chew Wei Lun (boccia).

Perdana Menteri Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob menyampaikan anugerah itu kepada atlet berkenaan pada Majlis Malam Kasih Orang Kurang Upaya (OKU) Keluarga Malaysia di sini malam tadi.


Turut hadir Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat Datuk Seri Rina Mohd Harun, Menteri Tenaga dan Sumber Asli Datuk Seri Takiyuddin Hassan, Menteri Wilayah Persekutuan Datuk Seri Dr Shahidan Kassim dan Presiden Persatuan OKU Sental Senator Datuk Ras Adiba Radzi.



-- BERNAMA

bottom of page