top of page
  • newsatmy

Man United sebenarnya tidak perlu tandatangani Sancho - Yorke

28 NOVEMBER 2021

DWIGHT Yorke mendakwa Manchester United tidak perlu menandatangani Jadon Sancho kerana kehadiran pemain seperti Mason Greenwood.


Sancho berhijrah dari Borussia Dortmund ke Old Trafford, namun kehadiran pemain sayap itu dibayangi kepulangan Cristiano Ronaldo.


Pemain berusia 21 tahun itu bergelut untuk prestasi sejak perpindahan dan digugurkan daripada skuad England selepas mengecewakan dalam penampilan awalnya untuk United.


Tetapi Yorke menyatakan kekeliruannya tentang mengapa United menandatangani Sancho apabila mereka mempunyai Greenwood, yang menyerbu menempah nama pada 2019-20 sebelum dia menjadi remaja kedua yang menjaringkan gol dalam tiga perlawanan pembukaan Liga Perdana musim ini.


"Saya fikir orang lupa bahawa ini mereka merupakan pemain muda yang datang dengan harapan yang besar," kata Yorke.


"Dia tidak mempunyai kempen terbaik bersama England. Kami telah melihat dia gagal menyempurnakan penalti, yang boleh masih lagi memberi kesan kepadanya. Semua perkara kecil itu, perkara yang perlu dihadapi oleh pemain muda.


"Saya peminat; Saya mungkin fikir agak terlalu awal untuk United membawanya masuk.


"Saya rasa kami tidak memerlukan Sancho buat masa ini ketika kemunculan Greenwood. Saya hanya fikir itu bukan posisi itu yang harus diperbaiki ketika ini."

bottom of page