top of page
Writer's pictureArissa Azman

Mayat pekerja kilang ditemui selepas kereta dihanyutkan di Kuantan

20 Disember 2021

KUANTAN: Mayat seorang lelaki yang dilaporkan hilang selepas kenderaan pelbagai guna (MPV) yang dinaiki bersama rakannya dihanyutkan air banjir menghala ke sebatang sungai di Kampung Cempaka dekat sini, ditemui hari ini.


Mayat pemandu kereta Mohd Halmi Nazlan, 34, dari Kampung Kuala Pahang ditemui kira-kira 5km dari tempat dia dilihat kali terakhir pada 7.15 pagi.


Jurucakap Bomba dan Penyelamat berkata, anggota pasukan mencari dan menyelamat bersama beberapa penduduk kampung ternampak jenazah dihanyutkan di Pantai Kampung Cempaka.


“Pasukan Penyelamat Air (PPDA) jabatan itu telah mencari di sepanjang sungai tempat dia kali terakhir dilihat dan kemudian menemui kereta yang karam semalam tetapi mangsa tiada di dalam kenderaan.


“Mayatnya ditemui berhampiran pantai hari ini dan mayat telah diserahkan kepada polis,” katanya dalam satu kenyataan.


Dalam kejadian jam 1 pagi semalam, Halmi dilaporkan hilang manakala rakannya Muhammad Amirul, 23, berjaya berenang menyelamatkan diri.


Kedua-duanya dalam perjalanan dari Kuantan menghala ke Pekan di sepanjang jalan pintasan Jalan Kampung Cempaka-Sungai Soi apabila Halmi cuba memandu melalui air banjir yang marak itu.


Kenderaannya ditolak arus deras menghala ke bahu jalan sebelum memasuki Sungai Cempaka.


Amirul sempat memecahkan cermin kereta sebelum berenang ke arah tebing sungai dan diselamatkan penduduk kampung.

Comments


bottom of page