top of page
Writer's pictureArissa Azman

Muda terbuka untuk membentuk pakatan politik baharu dengan parti pembangkang

26 April 2022

GEORGE TOWN: Perikatan Demokratik Bersatu Malaysia (Muda) terbuka menerima cadangan untuk membentuk pakatan politik baharu dengan parti pembangkang di negara ini.


Naib presiden Muda Dr Teo Lee Ken berkata mereka mengadakan perbincangan di pelbagai peringkat ke arah kesan ini.


Beliau bagaimanapun berkata setakat ini tiada sebarang keputusan dibuat.


“Sebagai permulaan, kami menyokong pembangkang bersatu.


"Kita sudah mulakan perbincangan mengenai perkara itu tetapi tiada keputusan dibuat. Saya serahkan kepada Presiden Muda Syed Saddiq Syed Abdul Rahman untuk mengulas lanjut.


“Tetapi apa yang boleh saya katakan ialah kita akan mempertimbangkan semua pilihan dan peluang,” katanya kepada pemberita ketika ditemui di Perpustakaan Digital Pulau Pinang di sini hari ini.


Beliau ditemui di barisan sampingan pelancaran kerjasama rasmi antara ACTnow dan Muda Penang.


Mengulas lanjut, Teo berkata perbincangan serupa turut diadakan dengan parti komponen lain.


"Perjalanan masih jauh dan perkara akan berubah... kita akan lihat apa yang berlaku," tambahnya.


Hadir sama Pengerusi Jawatankuasa Kerajaan Tempatan negeri Jagdeep Singh Deo, Pengerusi Muda Pulau Pinang Jazz Tan dan ketua pegawai eksekutif ACTnow Melvin Lam.


ACTnow disediakan sebagai aplikasi percuma untuk melindungi dan melayani kepentingan awam, dengan cara yang mudah digunakan.


Kejayaan usaha ini memerlukan penglibatan aktif daripada rakyat, majlis tempatan dan pihak berkuasa dalam semua perkara berkaitan kesejahteraan masyarakat dan perlindungan pengguna.


ACTnow kini merupakan pemegang rasmi Malaysia Book of Record untuk "Aplikasi Mudah Alih Penglibatan Komuniti Pertama".


Sementara itu, Teo berkata Muda diterima oleh golongan muda di negeri ini, dengan keahlian mencecah lebih 3,000 orang pada masa ini.


Terdapat kira-kira 75,000 ahli Muda di seluruh negara.


Sebelum ini, Timbalan Presiden Parti Amanah Negara Datuk Seri Salahuddin Ayub menggesa semua pemimpin parti pembangkang berjiwa besar untuk memaafkan dan melupakan apa yang berlaku pada masa lalu dalam usaha merealisasikan pendekatan "Khemah Besar" (khemah besar) dalam menghadapi pilihan raya umum ke-15.

Comments


bottom of page