top of page
Writer's pictureArissa Azman

Pemaju Forest City, TMJ jawab dakwaan projek mega “paling tak berguna “

22 NOVEMBER 2021

JOHOR: Country Garden, pemaju Forest City, telah mengeluarkan kenyataan penjelasan sebagai membalas tuduhan yang dibuat oleh saluran Youtube Top Luxury.


Sebelum ini, Top Luxury meletakkan Forest City di Johor sebagai projek mega “paling tidak berguna” kedua di dunia.


Dalam kenyataan itu, Country Garden mengatakan bahawa kedudukan itu tidak dibuat oleh organisasi berwibawa antarabangsa dan membayangkan bahawa Youtuber membuat tuduhan sedemikian untuk mendapatkan lebih banyak penontonan.


Country Garden juga mendapati bahawa dakwaan yang dibuat dalam video itu sebagai keterlaluan dan berat sebelah, menunjukkan bagaimana saluran Youtube yang sama mengadakan pandangan yang berbeza mengenai Forest City dalam tempoh yang singkat.


Walaupun begitu, Country Garden memahami bahawa pencipta kandungan tersebut mempunyai kebebasan untuk menyatakan pendapat peribadi mereka dan tidak akan mengeluarkan kenyataan lanjut mengenai perkara itu.


Dalam pada itu, Tunku Mahkota Johor (TMJ), Tunku Ismail Sultan Ibrahim bertitah tuduhan yang dibuat mengenai pembangunan Forest City adalah tidak benar dan fitnah.


TMJ berkata projek Forest City sedang diteruskan dan dibangunkan secara mampan malah ujarnya, projek berkenaan menyumbang pendapatan sebanyak RM630 juta kepada kerajaan negeri dalam bentuk cukai dan dividen.


“Projek ini juga menyaksikan mewujudkan 1,200 peluang pekerjaan untuk penduduk tempatan dan 150 syarikat pembinaan tempatan telah dianugerahkan kontrak bernilai RM1.4 bilion,” ujarnya menerusi satu kenyataan di Facebook baginda.

Comentarios


bottom of page