top of page
  • Writer's pictureArissa Azman

Pergaduhan di lebuh raya: Polis tahan lima lelaki

27 Januari 2022

GEORGE TOWN: Polis menahan lima lelaki bagi membantu siasatan berhubung pergaduhan sekumpulan lelaki ketika kemalangan jalan raya di Lebuhraya Tun Dr Lim Chong Eu di sini semalam.


Beberapa rakaman video pergaduhan itu telah tular di Facebook sejak petang semalam.


Ketua Polis Daerah Timur Laut Asisten Komisioner Soffian Santong berkata, semakan menunjukkan rakaman video itu diambil orang ramai kira-kira jam 2 petang berikutan kemalangan membabitkan sebuah lori membawa jubin mozek dan dua kereta di lebuh raya itu.


Beliau berkata, berdasarkan siasatan, pergaduhan itu membabitkan kira-kira 20 lelaki yang kesemuanya pekerja penunda kereta berikutan salah faham mengenai hak menunda kenderaan terbabit dalam kemalangan itu.


“Anggota polis dari ibu pejabat polis daerah timur laut yang berada di tempat kejadian cuba mematahkan pergaduhan tetapi tidak berjaya. Mereka kemudian mendapatkan bantuan daripada unit peronda motosikal (URB) dan kenderaan peronda bergerak (MPV) polis.


“Apabila URB dan MPV tiba di lokasi kejadian, kesemua individu terbabit melarikan diri.


“Sehingga kini, kami telah mengambil lima lelaki berusia antara 26 dan 50 tahun di pelbagai kawasan di George Town untuk membantu siasatan,” katanya hari ini.


Soffian berkata polis turut merampas senjata yang digunakan dalam pergaduhan itu, termasuk topi keledar dan 'kunci garpu motosikal'.


Kes disiasat mengikut Seksyen 148 Kanun Keseksaan.


Polis akan memohon perintah reman terhadap lima suspek di Mahkamah Majistret di sini hari ini.


Soffian berkata, siasatan lanjut sedang dijalankan untuk mengesan baki suspek.

bottom of page