top of page
  • Writer's pictureArissa Azman

PM umumkan kad laporan 100 hari kabinet

8 Disember 2021

PUTRAJAYA: Aspirasi Keluarga Malaysia (AKM) membuktikan kerajaan mengutamakan budaya kerja berprestasi tinggi.


Pengarah Eksekutif Unit Penyampaian Kemakmuran Bersama (Sepadu) di bawah Jabatan Perdana Menteri, Wan Azilawati Wan Mahmood berkata AKM juga telah menilai kad laporan 100 hari semua anggota kabinet.


"Kad laporan itu akan diumumkan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob pada pelancaran acara 100 hari AKM di Pusat Konvensyen Kuala Lumpur (KLCC) pada Khamis," katanya ketika ditemui di ibu pejabat Sepadu di sini pada Isnin.


Wan Azilawati berkata, kesemua 31 kementerian mempunyai sasaran berdasarkan enam teras utama, termasuk penyusunan semula ekonomi, memastikan keselamatan dan keamanan negara, serta meningkatkan keharmonian sosial.


"Teras lain ialah menambah baik infrastruktur, mengukuhkan integrasi dalam acuan Keluarga Malaysia dan mengukuhkan penyampaian perkhidmatan," katanya.


Acara 100 Hari AKM akan diadakan dari 9 pagi hingga 10 malam mulai esok hingga Ahad, dengan aktiviti untuk semua lapisan masyarakat.


Wan Azilawati berkata 20,000 pengunjung dijangka pada acara itu secara fizikal, dan 100,000 orang lagi dijangka mengambil bahagian dalam talian.


Antara aktiviti tersebut ialah Karnival Kerjaya Keluarga Malaysia, Jom Masuk IPT untuk lepasan sekolah yang ingin melanjutkan pelajaran, dan polis dan Jabatan Pengangkutan Jalan memanggil kaunter diskaun.


Wan Azilawati berkata terdapat juga aktiviti untuk belia, seperti sukan elektronik dan tradisional, serta program I'm Youth.


“Terdapat juga aktiviti padanan perniagaan, pameran dan jualan usahawan, dan kaunter perkhidmatan agensi kerajaan.


“Cabutan bertuah dengan hadiah menarik turut menanti pengunjung, selain program keagamaan seperti Zikir Berkah Keluarga Malaysia, Quran Hour dan Malam Aspirasi Seni,” katanya.



bottom of page