top of page
  • Writer's pictureArissa Azman

PRN Johor: Pas nafi khabar angin tidak puas hati terhadap kerusi

13 Februari 2022

JOHOR BAHRU: Pas hari ini menafikan khabar angin bahawa parti itu tidak berpuas hati dengan pembahagian kerusi dalam kalangan parti komponen Perikatan Nasional (PN) bagi pilihan raya negeri Johor, yang dijadualkan berlangsung pada 12 Mac ini.


Pengarah pemilihan pusatnya Datuk Seri Muhammad Sanusi Md Nor berkata rundingan berhubung pembahagian kerusi masih berjalan dan belum ada keputusan dibuat mengenai jumlah sebenar kerusi yang akan ditandingi parti komponen PN.


“Tidak (ketidakpuasan hati seperti itu wujud), rundingan mengenai kerusi belum dilakukan… begitu juga calon, mereka akan datang selepas kerusi diperuntukkan.


"Parti-parti yang bekerjasama dalam PN sedang berunding, pembahagian kerusi berdasarkan kriteria tertentu, contohnya kekuatan jentera parti di kawasan pilihan raya, penerimaan pengundi untuk calon yang dicalonkan... perkara seperti itu sedang dipertimbangkan," katanya.


Beliau mengulas khabar angin yang mengatakan Pas tidak berpuas hati dengan jumlah kerusi yang diterimanya untuk pilihan raya negeri pada sidang media selepas sesi sarapan pagi bersama jentera PN Kulai di sini hari ini.


Menteri Besar Kedah itu berkata calon Pas yang akan bertanding pada PRN Johor terdiri daripada golongan profesional dan pemuda manakala jentera Pas di seluruh negara bersedia membantu dalam pilihan raya negeri, namun jumlah mereka masih belum dapat ditentukan kerana ia bergantung kepada prosedur operasi standard. (SOP).


Sanusi juga berkata Pas berharap kerjasama dalam PN akan membawa kejayaan pada pilihan raya dan menggesa rakyat Johor menyokong PN untuk membentuk kerajaan yang lebih stabil.


“Saya rasa kestabilan dan keharmonian boleh dipupuk dengan lebih baik di PN seperti yang berlaku di negeri lain,” tambahnya.

bottom of page