top of page
  • newsatmy

Prn Melaka: Gerakan tampilkan wanita muda kempen media sosial

30 Oktober

MELAKA-Kempen media sosial Gerakan di Melaka yang sedang berlangsung menampilkan dua wanita yang identitinya sengaja dirahsiakan telah menimbulkan sedikit kekecohan di kalangan warganet kerana dikatakan tidak menghormati wanita.


Kempen itu mengandungi maklumat tentang kerja-kerja kebajikan dan klip video yang melibatkan dua wanita tersebut, yang juga berkhidmat sebagai jurucakap dalam talian Gerakan Melaka.


Kad mereka hanya memperkenalkan diri mereka sebagai 'wanita' dalam tulisan Cina ("女人") berwarna merah besar, yang juga merupakan sebahagian daripada "Pasukan Khidmat Gerakan", disertai dengan gambar wanita berkenaan dan nombor telefon mudah alih mereka.


Ketika dihubungi mengenai perhatian yang diterima dari kempen itu, Pengerusi Gerakan Melaka Michael Gan Peng Lam menjelaskan ia merupakan strategi penjenamaan jangka panjang untuk menangani isu kebajikan dan mempromosikan parti.


Dia berkata pasukan perkhidmatan Gerakan itu ditubuhkan pada Mei diikuti pasukan kedua pada Ogos untuk bertemu dengan golongan miskin dan menggunakan media sosial untuk menghubungi agensi kerajaan atau wakil-wakil rakyat.

bottom of page