top of page
  • newsatmy

Rina Harun bersedia panggil Aqish dan bapa untuk siasatan


Menurut Aqish dalam satu siri podcast di Youtube Brosgangtv, dia membuat pengakuan bahawa pernah menjadi mangsa gangguan seksual bapanya sendiri apabila didakwa pernah diraba dan dipaksa menonton video lucah.

Susulan berita tersebut yang tersebar, Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, memberitahu yang mereka bersedia untuk memanggil artis cilik tersebut untuk lakukan siasatan.


Menterinya, Datuk Seri Rina Mohd Harun berkata, setakat ini walau bagaimanapun belum ada laporan rasmi yang diterima pihaknya dan beliau juga baru mengetahui mengenai hal tersebut melalui laporan media.


Sumber: The Star


Jika betul ada, kita akan panggil dia dan bapanya untuk disiasat serta tidak teragak-agak ambil tindakan tegas di bawah Akta Kanak-Kanak 2001,” katanya.

Dalam pada itu, Rina yang melancarkan Kempen Banteras Jenayah Seksual Dalam Talian Terhadap Kanak-kanak berkata pihaknya mengakui kanak-kanak perempuan paling ramai menjadi mangsa penderaan seksual berdasarkan statistik oleh Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) tahun ini.

bottom of page