top of page
newsatmy

Selangor menitikberatkan belia untuk sokong mereka

10 Januari 2022

SELANGOR bersimpati bahawa Piala Presiden dan Piala Belia tahun ini tidak akan dibatalkan untuk musim ketiga berturut-turut.


The Red Giants percaya pemain muda mereka akan memberi mereka perlindungan untuk pasukan Liga Super dan Liga Perdana mereka sekiranya berlaku kecederaan.


Piala Presiden dan Piala Belia telah dirancang untuk bulan depan, tetapi keadaan masih kelihatan tidak menentu berikutan situasi Covid-19 di negara ini.


Ketua Pegawai Eksekutif Selangor Datuk Johan Kamal Hamidon berkata pertandingan remaja akan memberi mereka pilihan sekiranya pasukan Liga Super itu kehabisan akibat kecederaan.


"Kami berharap kedua-dua pertandingan akan berjalan seperti yang dirancang. Dengan pemain remaja kami bermain secara kerap dalam kedua-dua pertandingan, kami akan mempunyai pilihan untuk menaikkan mereka ke pasukan Liga Perdana dan Liga Super kami," kata Johan semalam.


"Kami kehabisan musim lalu akibat kecederaan. Saya harap ia akan berbeza pada musim 2022 kerana fokus kami adalah untuk mendapatkan slot dalam pertandingan kelab peringkat Asia.


Dan untuk mencapai itu, Red Giants mesti sekurang-kurangnya memenangi pertandingan Piala atau menamatkan naib juara Liga Super untuk tempat Piala AFF. Hanya juara Liga Super layak ke Liga Juara-Juara Asia.


"Kami bergerak ke hadapan dengan perniagaan kami untuk menyediakan pasukan yang mantap untuk musim baharu. Saya percaya ia akan menjadi tahun yang sibuk.


"Kami kini menunggu kalendar 2022 sebelum kami boleh merancang lebih lanjut."


Selangor akan mengumumkan pasukan 2022 mereka pada 4 Feb.


"Jika keadaan mengizinkan, kami akan mengadakan majlis untuk mengumumkan pemain baharu kami," katanya.


The Red Giants menamatkan saingan di tempat kelima Liga Super dan layak ke suku akhir Piala Malaysia musim lalu.

Comments


bottom of page